CX-80 AUTO WELD

Test kleju spawanie na zimno

Postanowiłem zrobić test kleju. Sam producent piszę że jest najmocniejszy na świecie. Na opakowaniu napisane jest że klej jest odporny na oleje, benzynę, kwasy itp.
Cena jego wacha się w granicach 25zł - 30zł.

Zastosowanie:
Jest to klej dwuskładnikowy, dający BARDZO MOCNĄ spoinę, doskonały w zastosowaniach motoryzacyjnych. Spoina JB Weld jest produktem amerykańskim, sprzedawanym w Polsce od wielu lat. Zdobyła już uznanie fachowców z różnych dziedzin, począwszy od mechaników pojazdowych, przez hydraulików, a skończywszy na domowych majsterkowiczach.
Mocuje, wypełnia i wiąże wszystkie twarde powierzchnie:
żeliwo
stal
aluminium
drewno
ceramikę
tworzywa sztuczne

Przykładowe zastosowania:
Naprawy mechaniczne, pęknięte bloki silnikowe, gniazda i prowadnice zaworów, koła pasowe, alternatory i rozruszniki, skrzynki przekładniowe, gniazda pod kołki śrubowe i różne odlewy, ścięte wpusty, piasty ciągników, przeguby, pęknięcia i nieszczelności, cieknące bojlery, części pieców, rury do zimnej i gorącej wody, itp.

Dane użytkowe:
  • Wytrzymałość temperaturowa do 315 °C
  • Wytrzymałość na rozciąganie 27,8 MPa
  • Spoinę można nawiercać, szlifować, gwintować i obrabiać
  • Odporna na olej, benzynę i chemikalia
  • Czas kształtowania spoiny: do 25 min
  • Czas zastygania: 4 - 6 godz.
  • Czas pełnego utwardzenia: ok. 15 godz. (w temp. ok. 10°C)
  • Kolor: szary

Sposób użycia:

  • Wysusz i oczyść łączone powierzchnie - usuń kurz, farbę itp.
  • Usunąć oleje, smary oraz odtłuść klejone powierzchnie (np. rozpuszczalnikiem)
  • Gładkie powierzchnie przetrzyj pilnikiem lub papierem ściernym tak aby były szorstkie
  • Dokładnie wymieszaj jednakowe ilości obu składników
  • Nałóż klej nożem do kitowania lub listewką
  • Aby zapobiec ściekaniu spoiny odczekaj kilka minut do jej zgęstnienia
  • Spoinę można obrabiać mechanicznie dopiero po jej pełnym utwardzeniu

Zaczynamy:

Klej jest dosyć gęsty także musi być odpowiedni sprzęt do mieszania i późniejszego nakładania kleju.


Na naszą podkładke wyciskamy równe ilości kleju z obu tubek.
Nie przesadź z ilością kleju.


Klej musi być dokładnie wymieszany.

Ja dziś będe kleił kawałek kołnierza w przednim kole oraz dziurkę w karterze z której cieknie olej.


Tak to jest ukruszone. Nie mam zdjęcia ukruszonego kawałka.
Czyścimy i odtłuszczamy obie powierzchnie.


 Nakładamy klej na całej długości pęknięcia i przykładamy, przyciskamy do drugiego elementu.


Nie widać dokładnie dziurki.
Metal czyścimy papierem ściernym/pilnikiem a następnie odtłuszczamy.


Ja rozrobiłem za dużo kleju tak więc nałożyłem grubszą warstwę.



Najważniejsze jest to aby przygotować odpowiednio klejone powierzchnie.

A to kilka innych efektów mojego wcześniejszego klejenia:

Bardzo dobrze trzyma, nie reaguje z benzyną.


Kwasy z akumulatora to też dla niego nie problem.


Plastiki też mocno skleja.

Podsumowanie:
Bardzo dobry klej. Tak jak napisane na instrukcji odporny na chemikalia.
Jest on bardzo mocny, w zestawie znajduje się 56g kleju. Jest bardzo dobrą alternatywą dla spawania elementów aluminiowych. Wytrzymałość może nie taka sama ale za to koszty znacznie niższe. Plusem tego kleju jest wszechstronność zastosowania - zaczynając od klejenia zimnych rur, kończąc na klejeniu pęknięć bloku silnika.
Klej który każdy majsterkowicz powinien mieć w swoich zasobach.

6 miesięcy później:
Niestety klej nie jest taki świetny jak go opisuje producent.
Z klejeniem plastików i metalu poradził sobie bardzo dobrze.
Niestety z akumulatorem i dziurą w baku nie poszło tak dobrze i po kilku dniach
klej się rozpuścił.


Poradnik czytany razy