Zanieczyszczona lub zużyta świeca pogarsza pracę silnika.

Oto jak wyczyścić / wymienić świecę:

1. 
Ściągamy fajkę ze świecy
.
2. Wykręcamy świecę kluczem do świec 16 mm (początkowo kluczem, gdy już idzie lekko to w rękach)
3. Uważamy żeby poprzez otwór w głowicy coś nam nie wpadło, bo nam porysuje cylinder. (jeśli wymieniasz świecę na nową przejdź do punktu 5)
4. Czyścimy świecę szczotką drucianą (szczególna uwaga na czystość pomiędzy elektrodami świecy, bo tam przeskakuje iskra)
5. Ustawiamy przerwę pomiędzy elektrodami za pomocą szczelinomierza (ma być 0,6 - 0,7 mm) - bierzemy listek na 0,65 i wyginamy górną elektrodę tak aby ten listek wchodził bez luzu, ale lekko. Nowa świeca ma ustawioną fabrycznie przerwę która jest podana na opakowaniu lub na stronie producenta.
6. Wkręcamy świecę (początkowo rękami, dokręcamy momentem 10 - 15 Nm, jeśli nie mamy klucza dynamometrycznego to dla nowej świecy - przekręcamy od momentu przylegnięcia uszczelki do głowicy o 0,5 obrotu, dla używanej-na czuja)
7. Zakładamy fajkę.


Oto świece pasujące do Ogara:
NGK C7HSA - odpowiednik fabrycznej
NGK CR7HSA - różni się tym że ma opornik przeciw zakłóceniowy
NGK CR7HIX - irydowa z opornikiem

W jakim stanie jest Twoja świeca? SPRAWDŹ.




Poradnik czytany razy