W tym artykule pokażę jak zrobić światła awaryjne w naszych Ogarkach.

Nie będę się rozpisywał po co światła awaryjne i do czego one służą.
Każdy powinien wiedzieć.
Co nam będzie potrzebne?
- Przełącznik kołyskowy 1 pozycyjny 4 pinowy (NP)
- 3 kable o przekroju 1 - 1,5 mm²  (2 identycznej długości, natomiast trzeci dowolnej )

Do dzieła:
(Nie będę się rozpisywał które plastiki trzeba odkręcić, najlepiej jest ściągnąć je wszystkie :P)

1. Zaczynamy od wybrania miejsca w którym znajdzie się włącznik świateł.

2. Czas na zmierzenie jakich ilości kabli będziemy potrzebowali do przełącznika.
(Jeżeli przełącznik będzie w okolicach kierownicy to kable nie dłuższe niż 50cm).
Najlepsze kable to będą głośnikowe.

3. Ostrzymy kabelki, jeżeli ktoś ma konektory to może zarobić końcówki kabli które będą podłączone przy włączniku. Jeżeli nie macie konektorów to lutujemy.

4. Podłączamy kable według schematu: (oznaczone piny)





5. Czas na wycięcie miejsca na włącznik w wybranym miejscu i zamontowanie go.

6. Przeciągamy kable do okolic klaksonu, szukamy wtyczki:



Po odnalezieniu wtyczki, układamy ładnie kable aby się nie poplątały i podłączamy je pod instalacje:
- Kabel nr 2 - podłączamy pod niego kabel idący z pinów "a" i "b" przy włączniku.
- Kabel nr 1 - podłączamy pod niego kabel idący z pinu "c" przy włączniku.
- Kabel nr 3 - podłączamy pod niego kabel idący z pinu "d" przy włączniku.

Nasze światła awaryjne działają tylko przy włączonym zapłonie.
(jeszcze nie udoskonaliłem)

7. Sprawdzamy działanie świateł.
Jeżeli światła awaryjne działają dobrze to czas na skręcanie.
Ale nie prędko!
Sprawdź jeszcze czy kierunkowskazy dobrze działają:
Jeżeli po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu świecą wszystkie to masz zły włącznik od awaryjnych zamontowany. Do wymiany.


Poradnik czytany razy