Witam, tego poradnika by nie było gdyby nie jedna osoba - PAVACZEK.
A mianowicie to on jako pierwszy zeskanował oryginalna tarczę licznika w Ogarze i poddał ją przeróbce. Dzięki jego dobroci, że udostępnił efekty swojej kilkugodzinnej pracy możemy zmienić nudną, oryginalna tarczę licznika na coś nowego :)

W paczce znajdują się 2 skany tarcz, plik ze zrobioną już tarczą, plik psd z projektem (warstwy itp) i plik doc. A dlaczego plik Worda? Bo jest w nim już wyskalowany obrazek z tarczą, wystarczy tylko wydrukować i wyciąć i zainstalować na swoim miejscu.
Plik .psd możemy edytować za pomocą programu GIMP lub PHOTOSHOP.
Daję to nam możliwość zrobienia niepowtarzalnej w swoim rodzaju tarczy.




Dziś nie zajmę się tym jak zedytować/zrobić tarczę licznika w w/w programach lecz na temat sposobu ich montaż u w naszych Ogarkach :)

1. Zaczynamy od zdjęcia przezroczystej, plastikowej szybki.


2. Następnym krokiem jest zdjęcie srebrnej ramki, zdjęciu wskazówek
szybkościomierza i poziomu paliwa oraz odkręceniu zaznaczonych śrubek.

3. Gdy mamy już samą tarczę:

- Zaczynamy od umycia i odtłuszczenia.

- Wybieramy sposób przyklejenia - ja wybrałem taki po którym potem bez problemu zdejme naklejona tarczę.


(Jak na zdjęciu widać tarczę przykleiłem na kawałki 'cen'. Można to też normalną taśmą zrobić, ale ja tą pod ręką miałem ;) Przed przyklejeniem naszej nowej nadrukowanej tarczy do oryginalej klejem szkolnym delikatnie w kilku miejscach wysmarowałem starą tarczę.
Wszystko po to abym mógł idealnie ustawić nową tarczę względem starej.
Dopiero gdy dobrze ją ustawiłem pozaklejałem na rogach.)



- Metodą prób i błędów ustawiałem tarczę w samym liczniku i przystawiałem srebrną ramkę aby zobaczyć czy kawałek zegarów nie schowało się pod ramką.
gdy już pozycję ta miałem ustalona wziąłem się za robienie
dziurek pod śróbki i wskazówki.

Efekty:
(Zdjecia nie odzwierciedlają tego jak naprawdę ta tarcza wygląda)





Inne:





Klika porad:
- Tarczę najlepiej jest wydrukować na papierze kredowym lub fotograficznym.

- Najlepiej gdyby na nowej tarczy nie było czarnych miejsc w których powinny być wyciecia na śrubki itp. zawsze się zdarza że inaczej jest tarcza ułożona i potem tylko czarne punkty widać.


Poradnik czytany razy