Witam, napisałem ten poradnik z myślą o tych którzy będą chcieli założyć alarm do swoich Ogarków żeby nie jeździli po elektrykach. 

 Potrzebne do montażu nam będą:

- taśma izolacyjna

- Opaski zaciskowe ok.10szt. (Najlepiej jakieś mocno wytrzymałe)

- podstawowe narzędzia: nożyk, nożyczki, klucze, śrubokręty

Czas na zakup alarmu:

Ja kupiłem z takiej aukcji na allegro:

KLIK

Nie polecam tym którzy chcą mieć zrobione odpalanie z pilota ponieważ ta centralka po wciśnięciu przycisku odpalania kręci rozrusznikiem 1 sekundę;/

Nie warto oszczędzać na alarmie. Warto dołożyć 20zł czy 30zł i kupić lepszy. Ja kupiłem najtańszy jaki był na Allegro. Zapłaciłem 70 zł z wysyłką i dziś wiem że mogłem dołożyć 30 zł więcej i kupić lepszy.

UWAGA

Instrukcja dotyczy alarmów które mają do podłączenia 8 kabelków - prawie wszystkie alarmy motocyklowe.

Schemat instalacji alarmu:

 

Przejdźmy do montażu:

TEORIA:

Centralkę należy umieścić w miejscu trudnodostępnym, osłoniętym przed bezpośrednim działaniem czynników atmosferycznych.
Położenie centralki w pionie lub poziomie nie ma najmniejszego znaczenia, powinna ona być przymocowana do ramy aby jak najdokładniej przenosić drgania.
Połączenia wykonujemy według schematu wyżej.

1. Instalacje alarmu należy rozpocząć od podłączenia przewodu masy do systemu masy pojazdu.

2. Przewody kierunkowskazów ŻÓŁTE należy podłączyć do przewodów "+" lewego i prawego kierunkowskazu. Zaleca się podłączenie poprzez bezpieczniki 5A.

3. Przewód zapłonu POMARAŃCZOWY należy podłączyć do przewodu, na którym pojawia się +12V po włączeniu stacyjki. (zasilającego moduł zapłonowy).

4. Przewody odcięcia zapłonu (blokady silnika) SZARY i RÓŻOWY podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzenia alarmu - należy je włączyć w miejsce przecięcia przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika.

5. Przewód odpalania pojazdu - NIEBIESKI należy podłączyć w miejsce podawania prądu "+" przy przekaźniku w momęcie wciśnięcia przycisku startera. Dodatkowo jeżeli motorower/skuter potrzebuje do odpalenia wciśnięcia dźwigni hamulca/sprzęgła należy dodatkowo wysterować przekaźnik, który na czas uruchamiania silnika zewrze przewody czujnika hamulca lub sprzęgła.

6. Po sprawdzeniu poprawności wszystkich połączeń, należy podłączyć przewód zasilania
+12V CZERWONY




Praktyka:

1. Na początek zdejmujemy plastiki tak jak na zdjęciu - Nie trzeba  odkręcać schowka  i tylnych plastików, na zdjęciu nie jest zdjęta przednia  czasza którą jeszcze trzeba zdjąć.
                                                                                 


2. Najlepsze miejsce dla naszego alarmu będzie te jak na zdjęciu.  Mocowanie dla centralki robimy tak samo jak na zdjęciu:



3. Przygotowywujemy centralkę: Najlepiej jest ją owinąć dętką a potem obkleić dętkę taśmą - Dętka będzie miała na celu amortyzować drgania.



4. Montujemy centralkę na miejscu:



5. Montujemy syrenkę: Ja położyłem kawałek dętki na ramę aby amortyzowała wstrząsy.
(lub też można jak na zdjęciu wyżej - nad akumulatorem zamontować)




6. Podłączamy syrenkę do centralki. Podłączamy wiązkę kabli do centralki. Podłączamy masę do motoru. Wstępnie podłączamy kable.

A) Podłączamy żółte kabelki według schematu:

B) Podłączamy odcięcie zapłonu: Biało-Czarny przewód idący od stacyjki rozcinamy - w jedną końcówkę podłączamy kabelek różowy idący od centralki, a w drugą kabelek szary. Podłączamy pomarańczowy kabelek do czerwonego kabla idącego od stacyjki.



C) Przyszedł czas na podłączenie zdalnego odpalania. Odpowiada za to kabelek o kolorze niebieskim. Podłączamy go w miejsce zaznaczone na zdjęciu.



W Ogarze do odpalenia z rozrusznika jest potrzebne wciśnięcie sprzęgła.
Aby działało zdalne odpalanie musimy zewrzeć kabelki które wychodzą z klamki sprzęgła.
Znajdziemy je przy reszcie instalacji z przodu:


(Musimy połączyć ze sobą kabelki o kolorze zielonym i różowym. Nic prostszego)


E) Podłączamy ostatnie kabelki:) Czarny i czerwony. Podłączamy je do akumulatora. Czerwony do bieguna +12v, a Czarny do bieguna -12V.

7. Jeżeli nasz alarm ma jeszcze diodę którą pokazuje czy alarm jest włączony czy nie, to ją montujemy w wybranym miejscu.

8. Sprawdzamy czy alarm poprawianie działa.
9. Czas na uporządkowanie kabli.
10. Jeżeli alarm działa OK to możemy się wziąć się za skręcanie plastików.

Uwaga:
Nie ponoszę odpowiedzialności w przypadku szkód wyrządzonych   wynikających  z nieprawidłowego stosowania mojej instrukcji.


Poradnik czytany razy