1. Dobór nowego oleju:
Do nowego silnika lejemy olej syntetyczny, przy przebiegu powyżej 10 000km przesiadamy się na półsyntetyczny i tak przez kolejne 10 000km możemy na takim oleju jeździć. Wszystko zależy od tego w jakiej kondycji jest nasz silnik.

Polecane oleje:
CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W40 (Najlepszy jaki może być)
 Castrol Power 1 GPS  10W40
Castrol Magnatec 10W40

2. Wymiana:
1. Rozgrzewamy silnik.
 
2. Podstawiamy jakąś miskę pod silnik.

3. Wykręcamy śrubę od oleju (znajduje się ona po prawej patrząc na ogarka od tyłu, jest wkręcona pionowo w górę pod silnikiem.

4. Gdy wycieknie cały olej przechylamy ogara lekko na prawo żeby wylać resztkę która pozostała. Można też go na chwilę odpali aby "wypluł" resztę oleju.
 
5. Jak już to zrobimy można przepłukać go benzyną lub bez płukania zalać go olejem, przy małym przebiegu syntetycznym, a przy większych przebiegach, czyli ponad te 10 tys. km to półsyntetyk i później już mineralny...

Ważne!!!
- Pamiętajmy żeby zakręcić z powrotem tą śrubę.
- Żeby wszystko było ok wlewamy tak 800 - 900ml oleju bo jak za mało to źle i jak za dużo to też nie dobrze...




Poradnik czytany razy