Jest to artykuł n/t likwidacji luzów w układzie kierowniczym.

Jak podaje instrukcja, luzy w układzie kierowniczym powinny być sprawdzane co 6 miesięcy lub 1500km.

Objawy luzów  w układzie kierowniczym:
- Zbyt lekko lub ciężko "chodząca" kierownica.
- Kierownica porusza się na wszystkie strony
- Podczas hamowania przednim hamulcem czujesz luzy na kierownicy.

Jak sprawdzić?:
Podjeżdżamy ogarem pod ścianę, przednie koło jest dociśnięte do ściany. Łapiemy za kierownicę(wciskamy hamulec) i pchamy w kierunku ściany i tak kilka razy. Jeżeli wyczujemy delikatny luz należy to skorygować.
Jeżeli nie masz wystarczająco siły aby w ten sposób sprawdzić luzy to zamiast pchania kierownicy w kierunku ściany, odpalamy ogara, wbijamy 1, dajemy trochę gazu i sprzęgło popuszczamy żebym ogar próbował jechać do przodu - i tak kilka razy.
Jeżeli wyczuliśmy luzy to zabieramy się do roboty :)

Zaczynamy:

1. Odkręcamy plastiki.
2. Zobaczymy taki o to widok:



3. Teraz tak:

Nakrętka nr 1 - dokręcamy ją dopóki nie znikną luzy w układzie, i kierownica będzie się obracać z odpowiednim oporem.

Nakrętka nr 2 - dokręcamy ją do nakrętki nr 1, a następnie kontrujemy nakrętkę nr 1

4. Sprawdzamy czy po skręceniu nie ma już luzów i czy kierownica nie obraca się z  za małym/dużym oporem.

5. Jeżeli wszystko jest już OK możemy się wziąć za skręcanie :)


Poradnik czytany razy