Rozrząd ustawiamy w przypadku zakładania cylindra od nowa.
Jeżeli ktoś ma skręcony silnik i ma źle ustawiony rozrząd to zaczyna od 1szego punktu :P

1. Odkręcamy zaznaczone na zdjęciu nakrętki.
(pokrywka co jest na głowicy zaznaczona po przeciwległej stronie jest od niej śróba 10mm)


1. Wykręć świece
2. Wbij 4 bieg (wtedy najdokładniej ustawisz "T")
3. Teraz szarp delikatnie koło tylnie i patrz się jak powoli obraca się magneto (tak szarp że za każdym szarpnięciem magneto przesunie się 2-4mm maks)
4. Jeżeli silnik nie jest w ramie to zakładasz klucz nasadowy na śrubę która dokręca magneto na wał i nim delikatnie kręcisz.
5. Prawidłowo ustawione "T": (za nim lub przed, jest kółko z kreską u góry)





2. Ustawiamy zębatkę w głowicy:
(Musi być w takiej pozycji)


(widzimy z lewej strony punkt a obok niego napisy JL)

Teraz inne foto:


Punkt który jest nad napisem JD musi się znajdować:

W miejscu wcięcia w głowicy (zaznaczyłem czerwoną kropką)



Jak umieścic tam zębatkę?
Kiedy mamy punkt "T" ustawiony, zakładamy zębatkę bez łańcuszka i ją przykręcamy.
Przekręcamy ją do odpowiedniego ustawienia jak widac na zdjęciach wyżej.
(Punkt nad napisem JD musi znaajdowac się na przeciwko wcięcia w głowicy)
Teraz ją z powrotem odkręcamy, zakładamy łańcuszek i próbujemy przykręcić.
Jeżeli otwory na zębatkę się nie zgadzają przeskakujemy zębatką co 1 ogniwo względem łańcuszka i przymierzamy.
(NIE NA ODWRÓT)
Po prawidłowym ustawieniu przykręcamy zębatkę z nałożonym łańcuchem do wałka rozrządu.


Uwaga:
Jeżeli łańcuszek jest tak napięty że nie ma praktycznie mozliwości bezproblemowego jego ustawienia Odkręcamy napinacz rozrządu:


3. Przykręcamy odkręcone nakrętki i pokrywkę od głowicy.
(ewentualnie jak ktoś odkręcał napinacz rozrządu to musi go skręcić)


Poradnik czytany razy