Oto jak nasmarowac łańcuch.
2. Kręcimy tylnym kołem i czyścimy łańcuch ze starego smaru i zanieczyszczeń czyścikiem do łańcucha (ja z oszczędności używam czyścika do sprzęgieł i hamulców, który kosztuje 11zł za 500ml, a nie kilka razy więcej, a efekt ten sam. Polecam).
3. Odpalamy motocykl, włączamy jedynkę lub dwójkę (zależy z jaką prędkością chcemy aby się kręciło koło) i puszczamy sprzęgło. Tylne koło kręci się ze stałą prędkością, silnik chodzi na wolnych obrotach. W przypadku jak by nam moto spadło z podnośnika to daleko nie pojedzie. Jeśli moto jest niestabilne kręcimy tylnym kołem rękami, aby moto nie spadło i nie narobiło nam szkód.
4. Smarujemy łańcuch specjalistycznym smarem do łańcuchów motocyklowych (nie WD-40 itp. Ja używam Castrol Chain Wax).
5. Wyłączamy silnik.
6. Opuszczamy moto na koła.
7. Czekamy napisaną na opakowaniu smaru odpowiednią ilośc czasu, aby smar zaschnął.
8. Jeździmy.
Warto też przy okazji smarowania sprawdzic stan naciągnięcia łańcucha. Ma miec 1,5 - 2,5 cm ugięcia. Jeśli łańcuch jest źle naciągnięty, należy go wyregulowac tak aby się mieścił w normie. Ja radzę naciągnąc go na 1,5 cm ugięcia ponieważ łańcuch się naciąga.
Jak są jakieś pytania lub uwagi pisac śmiało
Artykul by M@r0m$
Poradnik czytany