No więc zacznijmy :)
1. Po co
chłodnica oleju?
To tylko
niektóre z jej plusów:
Ø
Stabilna
temperatura pracy silnika
Ø
Lepsze chłodzenie
Ø
Chroni silnik
przed przegrzaniem
Ø
Przegrzany
(przepalony)
olej traci swoje właściwości smarownicze
Ø Przedłuża żywotność silnika
Ø
Pokonywanie
dłuższych tras bez potrzeby robienia postojów
Z
minusów to chyba tylko jeden:
Ø
Podczas zimnych
dni silnik dłużej się nagrzewa do swojej temperatury roboczej
2. Jak na jakiej zasadzie działa
chłodnica oleju?
Pompa oleju w
silniku jest napędzana
przez łańcuszek rozrządu i pompuje
olej
kanałami aż do głowicy. Dzięki innej konstrukcji adaptera olej można
przepompować do chłodnicy. Jak to się w samej chłodnicy
odbywa:
3. Gdzie możemy kupic chłodnice?
(ceny wahają się od 180zł do 500zł)
Na Allegro też się czasem pojawiają chłodnice. Najczęściej ktoś zakupi kilka sztuk na Ebay i handluje na Allegro - cena w okolicy 220zł)4. Co zawiera zestaw:
2. Uchwyty montażowe chłodnicy
3. Węże
4. Adapter (do wszystkich 50, 72, 110 i niektórych 125)
5. Uszczelka pod adapter (4)
6. Adapter do innych silników
7. Adapter do innych silników
8. Uszczelka która idzie na przejściówkę 9 podłączoną do adaptera 4.
Jestem pomiędzy przejściówką a przykręconym wężem.
9. Przejściówka na wąż do adaptera 4.
(Dodatkowe blaszki do zrobienia mocowania są w zestawie)
Przed przykręceniem chłodnicy do motorka przykręcamy do niej węże:
Podłączenie do adaptera:
(Pamiętajmy aby przed przykręceniem węża do adapteraz dać uszczelki
które są w zestawie. Dokręcamy porządnie.)
Widok Ogólny silnika:

Niestety nie posiadam zdjeć jak można zamontować chłodnicę do nadwozia. Słyszałem jedynie że do oryginalnego filtra powietrza można ją przykręcić.
Dziękuje użytkownikowi TaHa za zdjęcia :)
Poradnik czytany


