
Zanieczyszczona
lub zużyta świeca
pogarsza pracę silnika.
Oto jak wyczyścić / wymienić świecę:
1.
Ściągamy fajkę ze świecy.
2.
Wykręcamy
świecę kluczem do świec 16 mm (początkowo kluczem, gdy już idzie
lekko to w rękach)
3.
Uważamy
żeby poprzez otwór w głowicy coś nam nie wpadło, bo nam
porysuje cylinder.
(jeśli wymieniasz świecę na nową przejdź do punktu 5)
4.
Czyścimy
świecę szczotką drucianą (szczególna uwaga na czystość
pomiędzy elektrodami
świecy, bo tam przeskakuje iskra)
5.
Ustawiamy
przerwę pomiędzy elektrodami za pomocą szczelinomierza (ma być 0,6 -
0,7 mm) -
bierzemy listek na 0,65 i wyginamy górną elektrodę tak aby
ten listek wchodził
bez luzu, ale lekko. Nowa świeca ma ustawioną fabrycznie przerwę
która
jest podana na opakowaniu lub na stronie producenta.
6.
Wkręcamy
świecę (początkowo rękami, dokręcamy momentem 10 - 15 Nm, jeśli nie
mamy klucza
dynamometrycznego to dla nowej świecy - przekręcamy od momentu
przylegnięcia
uszczelki do głowicy o 0,5 obrotu, dla używanej-na czuja)
7.
Zakładamy
fajkę.
Oto świece pasujące do Ogara:
NGK C7HSA - odpowiednik fabrycznej
NGK CR7HSA - różni się tym że ma opornik przeciw
zakłóceniowy
NGK CR7HIX - irydowa z opornikiem